Monthly Archives: Μάρτιος 2015

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πλανητάριο της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν οι μαθητές/τριες των Δ΄2 και ΣΤ΄2 την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015, στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που εκπονούν φέτος με τίτλο: “Ταξίδια στο Σύμπαν”.

Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την μερική έκλειψη Ηλίου από τη Σελήνη, φορώντας τα ειδικά γυαλιά.

Στις 13/02/2015 οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην εκκλησία Αναστάσεως του Χριστού και στον Ιερό Ναό Κηρύκου και Ιουλίτας, στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος που εκπονούν με τίτλο “Βέροια- Βυζαντινή πόλη”. Εκεί ξεναγήθηκαν από την κ.Δημητρακοπούλου Ολυμπία, υπάλληλο της Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Ημαθίας.

Μην φοβάσαι! Πίστεψε στον εαυτό σου και σπάσε τη σιωπή! Μίλησε σε κάποιον!

Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

Ο σχολικός εκφοβισμός μας αφορά όλους! Δεν είσαι μόνος σου!

Όσο περισσότερο μιλάμε για το bulling τόσο το εξαλείφουμε.

Αυτό είναι και το μήνυμα της νέας εκστρατείας. Το βίντεο μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι. http://shareittoendit.com/

 

Σχετικό υλικό διατίθεται στην ιστοσελίδα του σχολείου μας http://4dim-veroias.ima.sch.gr/?page_id=1196 (ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ)

Επίσης και στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας http://kmaked.pde.sch.gr/site/, καθώς και στο σύνδεσμο www.e-abc.eu/gr/hrisimoi-sundesmoi

Ενδεικτική βιβλιογραφία, σχετική με το θέμα, διατίθεται στην ιστοσελίδα  www.greekibby.gr. που επιμελήθηκε το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ (Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου)

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις. 

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες ? προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχε ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.

Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού.

Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλων δράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων του. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).

Οι κύριες Δράσεις της  Πράξης είναι οι ακόλουθες:

  1. Δράση 1: Εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Η Δράση 1 περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες για την αποτελεσματική οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση της Πράξης, καθώς επίσης και την πρόσληψη και μισθοδοσία των Εκπαιδευτικών μέσω των Ενιαίων Πινάκων Αναπληρωτών για την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Επίσης, περιλαμβάνει την πρόσληψη και μισθοδοσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του αναγκαίου Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Επιπροσθέτως, περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες δημοσιότητας για την ορθή προβολή της Πράξης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της..
  2. Δράση 2: Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών (σύμβουλοι ειδικής και γενικής αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων) και εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Η συγκεκριμένη Δράση περιλαμβάνει την υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και γενικής αγωγής, οι οποίοι λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές για τη ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Οι σχολικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας με τη χρήση των Τ.Π.Ε. για την εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη διάχυση της γνώσης.
  3. Δράση 3: Ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης Προγραμμάτων Σπουδών και Συγκέντρωση και Συμπλήρωση Επιμορφωτικού Υλικού και Ειδικών Εργαλείων. Η Δράση 3 περιλαμβάνει την ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών Ειδικής Αγωγής που έχουν αναπτυχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τη συγκέντρωση και συμπλήρωση εκπαιδευτικού υλικού, λογισμικών και ειδικών εργαλείων για άμεση αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς για την εξατομικευμένη υποστήριξη της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  4. Δράση 4: Φυσικό αντικείμενο της δράσης είναι η αποτίμηση της υλοποίησης της Πράξης.